Online Marketing Bureau nodig? Dan zit je hier goed. Wat is online marketing eigenlijk? Online marketing is de praktijk van het gebruik van webgebaseerde kanalen om een boodschap over het merk, de producten of de diensten van een bedrijf te verspreiden onder zijn potentiële klanten. De methoden en technieken die voor online marketing worden gebruikt zijn onder meer e-mail, sociale media, display advertising, zoekmachineoptimalisatie (SEO) en Google AdWords. Het doel van marketing is potentiële klanten te bereiken via de kanalen waar zij hun tijd doorbrengen met online lezen, zoeken, winkelen en socialiseren.
Het wijdverbreide gebruik van internet voor zakelijk en persoonlijk gebruik heeft nieuwe kanalen voor reclame en marketing gegenereerd, waaronder de bovengenoemde. Er zijn ook veel voordelen en uitdagingen verbonden aan online marketing, waarbij vooral digitale media worden gebruikt om virtuele bezoekers aan te trekken, te binden en om te zetten in klanten.
Online marketing verschilt van traditionele marketing, die van oudsher bestond uit media als drukwerk, billboards, televisie- en radioreclame.
Online marketing is elke poging om het nieuws over uw bedrijf te verspreiden dat internet gebruikt om mensen te bereiken.
Kortom, het is alles wat u online doet om meer aandacht voor u te krijgen, de aandacht van mensen te trekken en hopelijk op een gegeven moment ze bij u te laten kopen.
Online Marketing Bureau voor Vlaanderen en Nederland
Voordat online marketingkanalen opkwamen, waren de kosten om producten of diensten op de markt te brengen vaak onbetaalbaar en traditioneel moeilijk te meten. Denk aan nationale tv-reclamecampagnes, die worden gemeten via focusgroepen van consumenten om het niveau van merkbekendheid te bepalen. Deze methoden zijn traditioneel niet geschikt voor gecontroleerde experimenten. Tegenwoordig kan iedereen met een online bedrijf (evenals de meeste offline bedrijven) deelnemen aan online marketing door een website te maken en met weinig tot geen kosten klantenwervingscampagnes op te zetten. Diegenen die producten en diensten op de markt brengen hebben ook de mogelijkheid om te experimenteren met optimalisatie om de efficiëntie en de ROI van hun campagnes te verfijnen.
Voordelen van online marketing
Een belangrijk voordeel van het gebruik van online kanalen voor de marketing van een bedrijf of product is de mogelijkheid om het effect van een bepaald kanaal te meten, evenals de interactie tussen bezoekers die via verschillende kanalen zijn geworven en een website of landingspagina. Van de bezoekers die worden omgezet in betalende klanten kan verder worden geanalyseerd welke kanalen het meest effectief zijn bij het werven van waardevolle klanten.
Analytics voor web- of mobiele app-ervaringen kunnen helpen het volgende te bepalen:
Welke online marketingkanalen het meest kosteneffectief zijn bij het werven van klanten, op basis van het conversiepercentage van bezoekers naar klanten, en de kosten van die bezoekers.
Welke kanalen effectief zijn bij het werven en stimuleren van een hogere levenslange waarde voor klanten – zoals e-mailmarketing, dat herhaalaankopen bij eerdere klanten stimuleert.
Welke cohorten van klanten vertonen een sterk engagementgedrag en een hoog potentieel voor upsells – zoals software of mobiele apps, die meer producten verwachten te verkopen aan klanten met een hoog engagement.
Online Marketing Bureau tools
Er zijn een aantal hulpmiddelen die kunnen worden gebruikt om een robuust online marketingprogramma op te bouwen en te onderhouden:
- E-mail marketing
- Sociale media marketing
- Zoekmachine optimalisatie (SEO)
- Display advertenties zoals LinkedIn advertenties of Google Display Netwerk
- Zoekmachine marketing (SEM)
- Online evenementen en webinars
- A/B testen & website optimalisatie
- Inhoud marketing
- Videomarketing
- Marketinganalyses zoals Google Analytics
- Marketingautomatisering
- Beheer van klantrelaties (CRM)
- Content management systeem (CMS)
- Pay-per-click (PPC) reclame zoals Google Ads
- Affiliate marketing
Enkele voorbeelden van online marketingcampagnes
Canon adverteert via een Online Marketing Bureau voor zoekwoorden gerelateerd aan “fotografie” op Google, Yahoo, en Bing zoekmachines om hun camera’s aan een relevant publiek te verkopen om verkeer naar een specifieke webpagina te leiden.
Whole Foods verzamelt e-mailadressen op zijn website om e-maillijsten aan te leggen die kunnen worden gebruikt om reclame te maken voor nieuwe producten, verkopen en evenementen in zijn winkels.
Dove creëert video-advertenties via een Online Marketing Bureau en deelt deze met zijn publiek op Facebook, Twitter en andere sociale media om gunstige gesprekken over zijn merk en producten te bevorderen.
Bite Beauty werkt samen met influencers om een nieuwe lippenstift te promoten bij hun doelgroep van hoogwaardige schoonheidsliefhebbers.
Hoewel online marketing veel mogelijkheden biedt voor bedrijven om hun aanwezigheid via het internet te vergroten en hun publiek op te bouwen, zijn er ook inherente uitdagingen aan deze marketingmethoden. Ten eerste kan de marketing onpersoonlijk worden, door de virtuele aard van de levering van berichten en inhoud aan het gewenste publiek. Marketeers moeten hun strategie voor online marketing baseren op een goed begrip van de behoeften en voorkeuren van hun klanten. Technieken zoals enquêtes, gebruikerstests en persoonlijke gesprekken kunnen worden gebruikt om de algemene gebruikerservaring te begrijpen.
Een Online Marketing Bureau is ook druk en concurrerend. Hoewel de mogelijkheden om goederen en diensten aan te bieden op zowel lokale als verre markten machtig zijn, kan de concurrentie aanzienlijk zijn. Bedrijven die investeren in online marketing kunnen merken dat de aandacht van bezoekers moeilijk te vangen is door het aantal bedrijven dat hun producten en diensten ook online verkoopt. Marketeers moeten een evenwicht ontwikkelen tussen het opbouwen van een unieke waardepropositie (UVP) en een merkstem terwijl ze marketingcampagnes op verschillende kanalen testen en opbouwen.
Hoe te beginnen
De eerste stap om te beginnen met een Online Marketing Bureau is het evalueren van uw doelstellingen en ervoor zorgen dat ze meetbaar zijn. Wilt u 100 nieuwe klanten werven? 1.000 leads genereren om uw B2B verkoopproces te voeden? Een e-mailabonneebestand van 10.000 mensen opbouwen?
Daarna moet u een keuze maken over hoe u een online aanwezigheid opbouwt die u helpt dat doel te bereiken en dienovereenkomstig een marketingstrategie voor deze kanalen te creëren. Misschien moet u een e-commerce site opzetten. Als u geïnteresseerd bent in bloggen om meer bekendheid en abonnees te krijgen, kijk dan naar het opzetten van een blog en bedenk hoe u geweldige inhoud kunt creëren die het delen op sociale mediakanalen aanmoedigt. Samenwerken met een klant die bereid is uw bedrijf te evangeliseren door een case study of infographic te maken, kan een krachtig sociaal bewijs zijn wanneer klanten uw bedrijf evalueren. Een eenvoudige website of landingspagina met een lead capture formulier kan u helpen uw merk te ontwikkelen en verkeer te genereren. Een basisanalyseplatform (zoals Google Analytics, dat gratis is) kan u helpen te meten hoe u uw marketinginspanningen volgt in de richting van uw oorspronkelijke doel.
Als je klaar bent om met een Online Marketing Bureau te beginnen, kan het een heel gedoe zijn om je teamleden aan boord te krijgen en al het werk bij te houden. Overweeg het gebruik van een (gratis) Content Management Platform om alle taken bij te houden en te helpen bij het publiceren van de benodigde inhoud.
Wat is onlinemarketing? De definitieve gids voor ons Online Marketing bureau
Tegenwoordig, met bijna de helft van de wereldbevolking aangesloten op het internet, heeft de steeds toenemende connectiviteit geleid tot wereldwijde verschuivingen in strategisch denken en positionering, waardoor industrie na industrie, sector na sector wordt ontwricht. Het lijkt erop dat er elke dag een nieuw technologisch hulpmiddel verschijnt dat een revolutie teweegbrengt in ons leven en onze afhankelijkheid van het wereldwijde web verder verdiept en verankert.
En waarom niet? Mensen hebben zich altijd geboeid door het ene doel na het andere, allemaal met een middel om ons leven te verbeteren. Het is duidelijk dat de gemakken die internet biedt op zijn zachtst gezegd letterlijk wereldschokkend zijn. Drie decennia geleden hadden maar weinigen zich de huidige staat van onze on-demand-alles-maatschappij kunnen voorstellen, met de mogelijkheid om direct te communiceren en zaken te doen in realtime, in een tempo dat in de beste tijden vaak duizelingwekkend lijkt.
Echter, met al deze zogenaamde moderne gemakken in het leven, waar de altijd doordringende aanwezigheid van technologie zelfs de meest elementaire taken voor ons heeft verbeterd, zoals het aanhouden van een rit of het bestellen van eten of het direct en efficiënt uitvoeren van welke vorm van handel dan ook, blijven er velen achter in het donker. Terwijl we allemaal zelfverklaarde experts zijn geworden in het consumeren van inhoud en het gebruik van een verscheidenheid aan tools die vrij beschikbaar zijn om informatie te zoeken en op te zoeken, verdrinken we in feite in een zee van digitale overbelasting.
De waarheid? Tegenwoordig is boven het lawaai uitstijgen en elke schijn van zichtbaarheid bereiken een monumentale onderneming geworden. Hoewel we kunnen zegevieren bij het zoeken, slagen we er niet in gevonden te worden. Hoe moeten we opgemerkt worden terwijl we zwemmen in een zee van desinformatie en desinformatie? We zijn ondergedompeld geraakt in deze guru-handschoen waarbij de ene expert na de andere ons probeert te leren hoe we het spreekwoordelijke woord over onze bedrijven kunnen verspreiden en zichtbaarheid kunnen bereiken om meer leads en verkopen te genereren, maar we lijken allemaal nog steeds verloren te zijn.
Het is duidelijk dat online marketing geen eenvoudige taak is. En de reden waarom we zijn beland in deze wereld van “deskundige” internetmarketeers die constant hun aanbiedingen aanmoedigen om ons te helpen zichtbaarheid te bereiken en de massa te penetreren, is vanwege de laag van onduidelijkheid die ons is geboden, deels dankzij één sleutel speler: Google. De verhulde algoritmen van Google die meer dan 200 rankingfactoren vertroebelen in een eenvoudige en gebruiksvriendelijke interface, brengen bedrijven nu al meer dan tien jaar voor verwarring.
Online marketing begrijpen
Tips van ons Online Marketing Bureau. De kernalgoritmen van Google en zijn neiging om zijn gegevens in lagen van duisternis te hullen, zijn niet iets nieuws. Het is echter van cruciaal belang voor elk begrip van marketing op internet, simpelweg omdat deze zichtbaarheid de kern vormt van al het andere dat u doet. Vergeet social media en andere vormen van marketing voorlopig. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) biedt de spreekwoordelijke sleutel tot bijna onbeperkte hoeveelheden verkeer op internet.
Hoe beter je SEO leert en begrijpt en hoe meer stappen je neemt om deze ogenschijnlijk verwarrende en complexe discipline onder de knie te krijgen, hoe groter de kans dat je organisch in de zoekresultaten verschijnt. En laten we eerlijk zijn, organisch zoeken is belangrijk voor online marketing. Gezien het feit dat de meeste mensen geen enorme advertentiebudgetten hebben en geen flauw benul hebben van leadmagneten, squeeze-pagina’s en verkooptrechters, is zichtbaar verschijnen cruciaal voor succes op de lange termijn.
Wanneer er bijna onbelemmerd verkeer naar uw website of blog komt, heeft u de mogelijkheid om verschillende marketinginitiatieven uit te proberen. Zonder dat verkeer bent u echter gedwongen geld uit te geven aan dure advertenties voordat u echt de effectiviteit van uw aanbiedingen kunt bepalen en uw kosten per acquisitie (CPA) kunt achterhalen, twee dingen die de kern vormen van het online uitbreiden van elk bedrijf.
Ik vergelijk dit met een paradoxaal Catch-22-scenario, omdat het lijkt alsof je zonder het een het ander niet kunt hebben. Er is geld nodig om verkeer te genereren, maar er is verkeer nodig om geld te verdienen. Maak dus niet de fout die miljoenen andere online marketeers over de hele wereld maken. Voordat u probeert om te schalen of enige schijn van verkeer naar uw aanbiedingen te sturen, moet u dingen split-testen tot de vergetelheid en uw conversieratio’s bepalen voordat u er met uw hoofd in duikt.
Het vertrouwen van Google winnen
Het grootste probleem dat de meeste mensen hebben wanneer ze proberen iets te leren over het genereren van meer verkeer naar hun website of het vergroten van hun zichtbaarheid op verschillende online media, is dat ze proberen zo min mogelijk werk te doen voor het grootste rendement. Ze snijden bochten en ze nemen kortere wegen. Daardoor falen ze. Als u tegenwoordig serieus iets op internet wilt verkopen, moet u het vertrouwen van Google winnen.
Het vertrouwen van Google winnen gaat niet van de ene op de andere dag. Het kost tijd. Denk erover na om met iemand een relatie op te bouwen. Hoe langer je die persoon kent, hoe groter de kans dat het vertrouwen sterker wordt. Dus de redenering is dat als Google je net heeft ontmoet, het moeilijk zal zijn om je te vertrouwen. Als u wilt dat Google u vertrouwt, moet u ervoor zorgen dat andere mensen die Google al vertrouwt, voor u instaan. Dit wordt ook wel linkbuilding genoemd.
Maar ik heb het niet over enige vorm van linkbuilding. Ik heb het over organische linkbuilding door naar buiten te gaan en onverzadigbare “ankerinhoud” op uw website te creëren, en vervolgens naar die inhoud te linken met even geweldige inhoud die is gemaakt op autoriteitssites zoals Medium , Quora , LinkedIn en andere publicatieplatforms. Het is op geen enkele manier gemakkelijk. Google is tegenwoordig veel meer op hun hoede voor nieuwkomers dan vroeger.
Als u echter online marketing wilt begrijpen, moet u begrijpen hoe belangrijk het is om het vertrouwen van Google op te bouwen. Er zijn hier drie kerncomponenten bij betrokken. Deze drie kerncomponenten zijn als de pijlers van vertrouwen die alle 200+ rankingfactorregels van Google omvatten. Elk van deze regels kan worden gecategoriseerd en gecatalogiseerd in een van deze drie pijlers van vertrouwen. Als je op de eerste pagina of op de eerste plek wilt scoren, moet je je concentreren op alle drie, en niet slechts op een of twee van de drie.
Vertrouwenscomponent #1: geïndexeerde leeftijd
Het eerste onderdeel van het vertrouwen van Google heeft te maken met leeftijd. Leeftijd is meer dan een getal. Maar het is niet alleen de leeftijd waarop u uw website voor het eerst registreerde. De geïndexeerde leeftijd heeft te maken met twee factoren: i) de datum waarop Google uw website oorspronkelijk heeft gevonden, en; ii) wat er is gebeurd tussen het moment dat Google uw website vond en het huidige moment.
Denk maar eens even na over welke relatie dan ook. Hoe lang je iemand kent, is ongelooflijk belangrijk. Het is niet allesbepalend, maar het is fundamenteel om te vertrouwen. Als je iemand al jaren en jaren kent en andere mensen die je kent en die je al vertrouwt, voor die persoon kunnen instaan, dan is de kans veel groter dat je ze vertrouwt, toch? Maar als je net iemand hebt ontmoet, en je hebt ze bij wijze van spreken niet echt doorgelicht, hoe kun je ze dan ooit vertrouwen?
Vertrouwen Component #2: Autoriteit
Wat is de autoriteit van uw website of webpagina, of welke andere pagina op internet dan ook, waar u zichtbaarheid probeert te krijgen? Autoriteit is een belangrijk onderdeel van vertrouwen en is sterk afhankelijk van kwaliteitslinks die afkomstig zijn van websites die Google al vertrouwt. Autoriteit heeft grotendeels betrekking op de off-page optimalisatiediscipline van SEO die buiten de webpagina plaatsvindt, in tegenstelling tot de on-page optimalisatie die direct op de webpagina plaatsvindt.
Wat is bijvoorbeeld de kwaliteit en kwantiteit van de links die in de loop van de tijd zijn ontstaan? Zijn het natuurlijke en organische links die afkomstig zijn van relevante inhoud van hoge kwaliteit, of zijn het spamlinks, onnatuurlijke links of afkomstig uit slechte linkbuurten? Komen alle links in de loop van de tijd van dezelfde paar websites of is er een gezonde hoeveelheid wereldwijde IP-diversificatie in de links?
Vertrouwen Component #3: Inhoud
Inhoud is koning. Het is altijd zo geweest en het zal altijd zo zijn. Het creëren van inzichtelijke, boeiende en unieke inhoud zou de kern moeten zijn van elke online marketingstrategie. Te vaak houden mensen zich gewoon niet aan deze regel. Het probleem? Dit kost buitengewoon veel werk. Iedereen die u echter vertelt dat inhoud niet belangrijk is, is niet volledig transparant tegen u. U kunt niet uitblinken in marketing op internet zonder inhoud van hoge kwaliteit.
Kwaliteitsinhoud wordt eerder gedeeld. Door weg te blijven van het maken van “dunne” inhoud en meer te focussen op inhoud die bronnen citeert, lang is en unieke inzichten oplevert, kunt u in de loop van de tijd het vertrouwen van Google winnen. Onthoud dat dit gebeurt als een onderdeel van de tijd. Google weet dat je niet zomaar naar buiten kunt gaan en in een paar dagen enorme hoeveelheden inhoud kunt maken. Als u inhoud probeert te verdraaien of op welke manier dan ook dupliceert, krijgt u een Google-penalty en wordt uw zichtbaarheid onderdrukt.
Een overkoepelende kijk op marketing op internet
Oké, als je nog bij me bent, fantastisch. Jij bent een van de weinigen die het niet erg vindt om door een beetje hopeloze duisternis te waden om weer op te duiken op de oevers van hoop. Maar voordat we te ver vooruit springen, is het belangrijk om te begrijpen wat online marketing is en wat het niet is. Die definitie biedt een kernbegrip van wat er nodig is om iets op internet te verkopen, of het nu een product, dienst of informatie is.
Als we het hebben over marketing op internet, hebben we het over het genereren van verkeer of het vergroten van de zichtbaarheid op verschillende manieren. Elke vorm van reclame die op internet wordt gedaan om een product, persoon, dienst, bedrijf of plaats te promoten, kan worden beschouwd als online marketing. Om echter te slagen in deze arena, of het nu gaat om SEO, sociale media, e-mailmarketing of daarbuiten, moet u ervoor zorgen dat u zich in de eerste plaats aan de drie pijlers van vertrouwen houdt.
Soorten online marketing
Er zijn tien essentiële soorten marketing die online kunnen worden gedaan. Sommige hiervan kunnen worden opgesplitst in organische marketing en andere kunnen worden gecategoriseerd als betaalde marketing. Biologisch is natuurlijk de aantrekkingskracht van marketingprofessionals van over de hele wereld. Het is gratis en het onbelemmerde verkeer blijft maar komen. Betaalde marketing daarentegen is nog steeds een zeer aantrekkelijke propositie zolang de marketing zichzelf terugbetaalt door het juiste type aanbod te hebben dat converteert.
Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
SEO zou een kerntactiek moeten zijn in elke marketingstrategie. Hoewel het in het begin misschien moeilijk te begrijpen lijkt, zolang je de juiste cursus , boek of audioboek vindt en je tijd besteedt aan leren, zul je in goede vorm zijn. Aangezien er meer dan 200 rankingfactoren zijn in de huidige algoritmen van Google, is het leren, verwerken en succesvol implementeren van goede SEO-tactieken essentieel voor het succes van uw website of blog.
Besteed aandacht aan de vaak over het hoofd geziene optimalisatie-elementen op de pagina, zoals uw paginasnelheid, die kan worden bepaald met behulp van tools zoals GTMetrix , Pingdom en Google’s eigen Page Speed Insights .
Maak gebruik van de nieuwe AMP-specificatie (Accelerated Mobile Projects) van Google om ervoor te zorgen dat u relevant wordt weergegeven bij mobiele zoekopdrachten met behulp van deze nieuwe razendsnelle laadspecificatie.
De Webmasterhulpprogramma ’s van Google gebruikt voor suggesties voor het verfijnen van de gestructureerde gegevens van uw site, uitgebreide kaarten en andere HTML-verbeteringen, zoals het ontdekken van dubbele titel- en metatags, enzovoort.
Lees de richtlijnen voor webmasters van Google en zorg ervoor dat uw inhoud en uw algemene SEO-strategieën in overeenstemming zijn met wat de zoekgigant zoekt.
Bouw altijd relevante inhoud van hoge kwaliteit die uniek, inzichtelijk en boeiend is, waardoor de kans groter wordt dat bezoekers die inhoud organisch en natuurlijk delen.
Zoekmachinemarketing (SEM)
De keerzijde van organische SEO biedt een betaalde methode voor marketing op zoekmachines zoals Google. SEM biedt een manier om advertenties weer te geven via netwerken zoals Google’s Adwords en andere betaalde zoekplatforms die op internet bestaan op sociale mediasites zoals Facebook, Instagram en zelfs videosites zoals YouTube, dat onveranderlijk de op één na grootste zoekmachine ter wereld is.
Door SEM te gebruiken, biedt het u een geweldige manier om het woord snel en effectief te verspreiden. Als je het budget hebt, dan is marketing op zoekmachines voor concurrerende zoekwoorden wellicht iets voor jou. Maar wees bereid om te poneren. Zoekwoorden kunnen variëren van een paar cent tot meer dan $ 50 en meer. De kwaliteitsscore voor elke term is een afspiegeling van wat u kunt verwachten te betalen voor het bieden op dat zoekwoord. Hoe lager de concurrentie, hoe lager de kwaliteitsscore en hoe lager de prijs.
SEM dekt echter niet alleen het betalen voor klikken, maar ook het betalen voor vertoningen. Dat betekent bijvoorbeeld dat u elke 1000 keer dat uw advertentie wordt weergegeven, een vooraf afgesproken bedrag betaalt, ongeacht of iemand erop heeft geklikt of niet. Hoewel dit een minder populaire vorm van adverteren is, bestaat het nog steeds op sommige platforms.
Marketing via sociale media
Een van de populairste vormen van online marketing op dit moment is via socialemediakanalen zoals onder andere Facebook en Instagram. Sociale media bieden een vrijwel directe manier om de massa te bereiken, maar het is zeker niet eenvoudig of gemakkelijk om verzadiging te bereiken, vooral niet als we het hebben over miljoenen volgers.
In een aantal recente artikelen, waarin ik enkele van de rijzende sterren van sociale media heb geïnterviewd, zoals onder andere Jason Stone van Millionaire Mentor , Sean Perelstein , die StingHD uitbouwde tot een wereldwijd merk en Nathan Chan van Foundr Magazine , is het vrij duidelijk dat miljoenenbedrijven kunnen worden gebouwd op de ruggen van razend populaire socialemediakanalen en -platforms.
Die verzadiging krijgen is echter een frustrerend proces. Het is duidelijk dat dit niet van de ene op de andere dag gebeurt. Op basis van mijn gesprekken met talloze rijzende sterren op sociale media, zijn er een paar dingen die moeten worden gedaan om aandacht te krijgen via verschillende socialemediakanalen.
Vind je stem: bepaal wat je boodschap zal zijn en houd je daaraan. Probeer niet alles voor iedereen te zijn. Neem een besluit en blijf ervoor. Of het nu een onderwerp, idee, niche, bedrijf of iets anders is, doe je best om niet te aarzelen.
Wees echt en wees jezelf: mensen kunnen degenen doorzien die proberen een front op te zetten op sociale mediakanalen. Probeer niet iets te zijn dat je niet bent. Wees echt en wees jezelf. Het zal resoneren met mensen.
Lever waarde, wat er ook gebeurt: ongeacht wie u bent en wat u probeert te promoten, lever altijd eerst en vooral waarde. Doe je uiterste best om anderen te helpen door zorgvuldig informatie samen te stellen die hen op hun reis zal helpen. Hoe meer je je richt op het leveren van waarde, hoe sneller je dat spreekwoordelijke omslagpunt bereikt als het gaat om het exploderen van je fans of volgers.
Voortdurend contact houden met anderen: veel van de supersterren op sociale media die ik heb gesproken, hebben gezegd dat ze in het begin de populaire profielen volgden en constant commentaar gaven, deelden en betrokken waren bij anderen. Niet alleen op hun eigen profielen, maar door rechtstreeks op foto’s te reageren en gesprekken aan te gaan op andere feeds.
Als je serieus je stem wilt vinden en de geheimen van succes in het bedrijfsleven wilt ontdekken, is een van de beste mensen om te volgen Gary Vanyerchuck, CEO van Vayner Media , en investeerder in een vroeg stadium in Twitter, Uber en Facebook, heeft zijn weg beslecht in de meest populaire sociale mediaplatforms en bouwde enorme volgers op en onthult vaak de geheimen van succes op een zeer motiverende en inspirerende manier.
Pay-Per-Click (PPC) advertenties
PPC-adverteren is een manier van adverteren op zoekmachines zoals Google en Bing. Zoals eerder vermeld, betaalt u bij PPC-advertenties elke keer dat er op die advertentie wordt geklikt. PPC-advertenties bestaan ook op sociale mediaplatforms zoals Instagram en Facebook. Als u echter PPC-advertenties gaat gebruiken, is het belangrijk dat u de conversieratio’s bepaalt met behulp van trackingpixels.
Door de Facebook-trackingpixel of de Adwords-pixel te gebruiken, kunt u helpen uw publiek te definiëren en hen te verleiden om terug te komen naar uw site. Laten we zeggen dat ze hun aankoop niet hebben voltooid of dat ze gewoon zijn komen opdagen en zijn vertrokken nadat ze iets aan hun winkelwagentje hebben toegevoegd, of ze hebben een leadformulier ingevuld en zijn verdwenen. Je kunt die personen opnieuw targeten.
Retargeting is een van de meest effectieve manieren om uw bedrijf online te promoten, omdat u reclame maakt voor ‘warm’ verkeer of mensen die uw site al hebben bezocht. Als u ooit naar een website bent gegaan en vervolgens hebt gezien dat die advertenties u op internet volgden, dan weet u heel goed wat retargeting is.
Bij het uitvoeren van PPC-advertenties is het belangrijk dat u de specifieke advertenties en zoekwoorden waarop u zich richt zorgvuldig bijhoudt. U kunt dit doen door de Google Analytics UTM-builder te gebruiken om campagne-URL’s te maken die u kunt gebruiken om de campagnebron, het medium en eventuele zoekwoorden of termen waarop u zich richt bij te houden. Op deze manier kunt u de effectiviteit bepalen van elke campagne die u uitvoert en de precieze conversieratio berekenen.
Affiliatemarketing
Affiliate marketing is de kunst van het op de markt brengen van producten, diensten of informatie voor anderen. Het vereist niet dat u ooit iets huisvest of opslaat. Maar het vereist wel dat je een publiek hebt om die dingen online op de markt te brengen. Zonder dat publiek, of het nu via zoekmachines als Google is of via social media kanalen als Facebook, krijg je het moeilijk met affiliate marketing.
Als je echter een doorgewinterde online marketeer bent en een aanzienlijke aanhang hebt opgebouwd, dan is marketing als affiliate wellicht de juiste match. Jason Stone van Millionaire Mentor heeft een bedrijf van zeven cijfers opgebouwd met affiliate marketing, terwijl David Sharpe van Legendary Marketer een bedrijf van acht cijfers heeft opgebouwd door een leger van affiliates op te richten die samen met zijn team producten op de markt brengen.
Er zijn tal van repositories om gelieerde producten en diensten van te betrekken. Enkele van de grootste zijn echter sites zoals Clickbank , Commission Junction , LinkShare en JVZoo . U moet grotendeels een aanvraagproces doorlopen om goedkeuring te krijgen om bepaalde producten, diensten of digitale informatieproducten te verkopen. Eenmaal goedgekeurd, wees bereid om druk uit te oefenen.
E-mailmarketing
Voor degenen die niet op de hoogte zijn, is e-mailmarketing een substantiële geldgenerator. In feite kan e-mailmarketing de standaard website-verkopen ver overtreffen omdat, in ieder geval voor onbekende merken of websites die geen bekende namen zijn, een verkoop bij de eerste interactie vaak niet gebeurt.
Daarom bouwen doorgewinterde online marketeers squeeze-pagina’s met leadmagneten, webinars en verkooptrechters om waarde te druppelen en een hechte persoonlijke relatie op te bouwen met hun e-mailabonnees, waardoor ze effectief een waardeketen bereiken om hen dure producten en diensten te verkopen.
Als je een website of een blog hebt, zorg er dan voor dat je een leidende magneet maakt of iets anders van waarde gratis weggeeft, zoals proefsoftware voor een SaaS-systeem of iets anders waar mensen waarde uit kunnen halen. Ruil uw gratis aanbieding in voor het e-mailadres en laat ze in uw verkooptrechter vallen.
Gebruik onder andere een e-mailmarketingsysteem zoals InfusionSoft, ConvertKit of MailChimp om waarde aan die abonnees te druppelen en tegelijkertijd te werken om ze hoger in uw waardeketen te krijgen. Russell Bruson legt fantastisch werk uit door sales funnels uit te leggen en vrijwel alles op internet te vermarkten, is zijn bestverkochte boek, Online Marketing Bureau Dot Com Secrets .
Influencer-marketing
Het gebruik van influencers om uw producten of diensten op de markt te brengen, is een geweldige manier om uzelf snel te verzadigen in de markt, wat u ook leunt. Het vinden van de juiste influencer voor de juiste prijs is echter het moeilijkste. Je hoeft niet per se naar de beste influencers te gaan; je kunt ook kiezen voor micro-influencers (die 10.000 tot 100.000 volgers of fans hebben).
Sommige influencers rekenen een flink bedrag voor een simpele post op platformen als Twitter en Instagram. U kunt verwachten meer dan een miljoen dollar en meer te betalen voor enkele van de beste influencers. Als je op zoek bent naar influencers uit het middensegment, kom je er waarschijnlijk mee weg als je ongeveer een paar honderdduizend dollar en meer betaalt.
Het echt belangrijke onderdeel van influencer marketing is het vinden van influencers die zich in jouw niche bevinden. Zorg ervoor dat ze uw demografische doelgroep vertegenwoordigen voordat u besluit afscheid te nemen van uw zuurverdiende geld. Het kan ongelooflijk duur worden, maar het kan u ook direct aandacht en zaken opleveren.
Bloggen
Bloggen is een van de beste vormen van online marketing. Het is gratis en het geeft je een platform om een enorm publiek op te bouwen zolang je niet opgeeft. Hoewel het starten van een blog relatief eenvoudig is, is het daadwerkelijk volgen en laten groeien van de blog ronduit frustrerend en schijnbaar onmogelijk.
Sommige van ‘ s werelds best verdienende blogs verdienen echter miljoenen dollars per maand op de automatische piloot. Het is een geweldige bron van passief inkomen en als je weet wat je doet, kun je er een flink inkomen mee verdienen. Je hebt geen miljoenen bezoekers per maand nodig om het geld binnen te halen, maar je moet wel verbinding maken met je publiek en duidelijkheid in je stem hebben.
Videomarketing
Videomarketing via een Online Marketing Bureau is een geweldige manier om bekendheid te krijgen op internet, en het gebruik van een platform als YouTube om waarde te leveren in de vorm van tutorials en andere nuttige informatie, zoals cursussen of entertainment, is een geweldige manier om uw merk te laten groeien en een aanwezigheid op te bouwen.
Hoewel er verschillende platforms zijn om dit te doen, is YouTube duidelijk het populairst om dit te doen. Videomarketing is echter op zichzelf ook een geweldige vorm van zowel contentmarketing als SEO. Het kan helpen om zichtbaarheid te bieden aan verschillende ondernemingen, en als de video waardevol genoeg is in zijn boodschap en inhoud, zal hij massaal worden gedeeld en geliket, waardoor de autoriteit van die video enorm wordt vergroot.
Contentmarketing
Contentmarketing is een van ons Online Marketing Bureau favoriete strategieën als het gaat om marketing op internet. Het is mijn favoriet omdat het een van de krachtigste, gratis en organische methoden is die beschikbaar zijn voor online marketeers, waar ze ook vandaan komen. Marketinginhoud is echter moeilijk. Dus wees bereid om het zweetvermogen in te zetten.
De favoriete stijl van ons Online Marketing Bureau hierin is artikelmarketing. U maakt ankerinhoud op uw website of blog, vervolgens bouwt u links naar autoriteitsinhoud naar die inhoud, waardoor de zichtbaarheid effectief wordt vergroot. Ik heb deze enkele strategie gebruikt om honderden zoekwoorden op de eerste plaats op Google te plaatsen, en ik zou het ten zeerste aanbevelen om, als je een marketingstrategie gaat leren, hier echt goed in te worden.
Het type inhoud dat ons Online Marketing Bureau op de markt zal brengen, staat wijd open. Naast artikelen kun je gebruik maken van infographics, tutorials, ebooks en vele andere vormen van contentmarketing. Zolang het op de juiste manier wordt gedaan en het niet opzettelijk is opgezet om zoekmachines te misleiden of voor de gek te houden, maar eerder om waarde toe te voegen aan mensen, zult u hier enorme resultaten van zien.