Tom Cosyns BV

Tom Cosyns BV

Wat zijn backlinks voor SEO

Wat zijn backlinks voor SEO? Backlinks (ook bekend als “inkomende links”, “inkomende links” of “one way links”) zijn links van een website naar een pagina op een andere website. Google en andere grote zoekmachines beschouwen backlinks als “stemmen” voor een specifieke pagina. Pagina’s met veel backlinks hebben vaak een hoge organische positie in de zoekmachines.

Wat zijn backlinks voor SEO

Wat zijn backlinks voor SEO of Waarom zijn Backlinks belangrijk? Backlinks zijn in feite stemmen van andere websites. Elk van deze stemmen vertelt zoekmachines: “Deze inhoud is waardevol, geloofwaardig en nuttig”. Dus hoe meer van deze “stemmen” u heeft, hoe hoger uw site zal scoren in Google en andere zoekmachines.

Het gebruik van links in het algoritme van zoekmachines is niets nieuws. In feite vormden backlinks de basis van het oorspronkelijke algoritme van Google (bekend als “PageRank”).

PageRank-citaat

Hoewel Google sindsdien duizenden wijzigingen in zijn algoritme heeft aangebracht, blijven backlinks een belangrijk ranking-signaal.  Zo bleek uit een door ons uitgevoerde studie dat links nog steeds het belangrijkste rankingsignaal van Google zijn.
En Google heeft bevestigd dat backlinks een van hun drie belangrijkste rankingfactoren voor zoekmachines blijven.

  • Zoekmachine ranking factoren
  • Welke soorten backlinks zijn waardevol?
  • Niet alle backlinks zijn gelijk.

Met andere woorden, als u hoger wilt scoren in de SERP’s, concentreer u dan op kwalitatieve backlinks.

Anders gezegd:

Eén enkele kwaliteitsbacklink kan krachtiger zijn dan 1000 backlinks van lage kwaliteit.

Het blijkt dat backlinks van hoge kwaliteit meestal dezelfde kenmerken hebben.

Eigenschap #1: ze komen van betrouwbare, gezaghebbende websites
Heeft u liever een backlink van Harvard… of van een willekeurige website?

Het blijkt dat Google er net zo over denkt.  Dit concept staat bekend als “Domein Autoriteit”. Hoe meer autoriteit een site heeft, hoe meer autoriteit deze kan doorgeven aan uw site (via een link)

Links op andere websites dan die van uzelf die terugverwijzen naar een pagina op uw website. Backlinks worden ook inkomende links genoemd omdat ze het verkeer van een andere website vertegenwoordigen dat naar uw eigen site komt. De kwaliteit en kwantiteit van uw backlinks kunnen u helpen hoger te scoren in zoekmachines zoals Google en Bing.

Onze maandelijkse pakketten

Handmatige Linkbuilding uitbesteden is net zoals SEO een lange termijnstrategie. Het is niet zo als je vandaag 50 backlinks krijgt dat je volgende week 5 plaatsen zal gestegen zijn in de ranking van Google. Wij bevelen onze klanten aan om het resultaat van linkbuilden pas na 6 maand te evalueren.  Het beste rendement van uw campagne  merk je maar pas op na een half jaar. Wij werken met pakketten per jaar, die maandelijks, per kwartaal of jaarlijks kunnen betaald worden.

Linkbuilding pakket

Wat is een linkbuilding pakket

Wat zijn backlinks voor SEO? Bij ons bestaat een Linkbuilding pakket bestaat ​​uit een groep gegarandeerde links maandelijks worden geplaatst in voor een vaste prijs. Bij normale linkbuilding diensten betaal je voor elke individuele link. Linkbuilding pakketten hebben een aantal verschillende links in het pakket. Je betaalt gewoon de vaste prijs van het pakket.

Wij bieden linkbuilding pakketten aan per maand. Wij plaatsen voor onze klanten backlinks op zeer relevante websites die we zelf ontwerpen. Deze sites hebben een hoge DA en DR waarde.

Wat zijn backlinks voor SEO Voorbeeld 1:

Backlinks en bedrijfsinfo op de homepage van relevante websites, zie voorbeeld van een relevante website

Wat zijn backlinks voor SEO Voorbeeld 2:

Backlinks in de vorm van een blog op relevante websites, zie voorbeeld van een blog

Wat zijn backlinks voor SEO Voorbeeld 3:

Tiered linkbuilding: Backlinks op relevante websites gebouw volgens Multi Tier, zie voorbeeld 

Meer over backlinks

Wat zijn backlinks voor SEO? Backlinks worden beschouwd als een indicator van hoe populair uw website is bij gebruikers. Het implementeren, beheren en analyseren van de prestaties van backlinks is een belangrijk aspect van zoekmachineoptimalisatie (SEO) en SEO-strategieën.

Om organisch verkeer te vergroten en opgemerkt te worden door zoekmachines, moet u investeren in on-page en off-page SEO. On-page optimalisatie is een proces van het creëren van inhoud die zoekmachines (en gebruikers) helpt te begrijpen waar uw website over gaat. Off-site optimalisatie gaat over het aantonen aan zoekmachines dat uw inhoud waarde biedt aan derden. En de belangrijkste waardeverklaring is een backlink.

Wat is het verschil tussen een link en een backlink?

Individuele documenten op internet zijn met elkaar verbonden via koppelingen: ze zijn de lijm die het web bij elkaar houdt. Interne links zijn links tussen webpagina’s op hetzelfde domein en ze bestaan ​​voornamelijk om mensen te helpen bij het navigeren op de website. Externe links maken verbinding met webpagina’s op andere domeinen en hebben een breder scala aan mogelijke bedoelingen, waaronder:

  • Geef de lezer een bredere context
  • Onderbouw een bewering die in de kopie is gedaan
  • Vermeld of geef een bron
  • Beveel iets aan
  • Voeg authenticiteit toe

In elk geval staat de link op de pagina om extra waarde te bieden aan de lezer, dus de uitgaande link is een waardevol bezit. Het is belangrijk om te begrijpen dat de link een richting heeft. Wanneer het uitgaand is op de linkende webpagina, is het inkomend op de doelpagina. Daarom is dit een backlink naar de doelpagina.

Zoekmachines erkennen dat de backlink waarde heeft en belonen de doel-URL, waarbij ze de link interpreteren als volledig opzettelijk; ze gaan ervan uit dat er een zekere mate van redactionele beoordeling van de doelwebpagina is geweest.

Daarom geven backlinks die naar uw website verwijzen aan zoekmachines aan dat uw inhoud waarde heeft. In feite zijn backlinks een van de krachtigste rankingfactoren. Ze spelen een grote rol in het succes (of falen) van elke website als het gaat om organisch zoekverkeer.

Wat zijn backlinks voor SEO

Wat is backlink-autoriteit en hoe wordt dit bepaald?

Een van de belangrijkste redenen waarom Google de dominante zoekmachine is, is omdat het de eerste was die het belang van backlinks in SEO besefte. Toen Google in 1998 werd gelanceerd, gebruikte het een revolutionair algoritme voor het rangschikken van webpagina’s op basis van linkpopulariteit, wat betekent dat een pagina hoger scoort als er meer links naar zijn.

Dit algoritme, genaamd “PageRank” naar Larry Page (mede-oprichter van Google, samen met Sergey Brin), berekent niet alleen het aantal links dat een bepaalde webpagina ontvangt; het meet ook de autoriteit van die links.

Dit betekent dat niet alle backlinks gelijk zijn. Stel u voor dat een van de pagina’s op uw website een backlink heeft van 2 webpagina’s op verschillende externe domeinen:

  • Pagina A heeft 200 backlinks
  • Pagina B heeft 20 backlinks
  • Als deze 2 pagina’s over hetzelfde onderwerp zouden gaan, zou pagina A waarschijnlijk hoger scoren dan pagina B. Dit komt omdat pagina A gezaghebbender zou zijn vanwege het feit dat het 10 keer zoveel links heeft.

In termen van deze 2 backlinks naar uw site, is de link van pagina A waardevoller dan de link van pagina B omdat deze een hogere autoriteit heeft.

In wezen kent het PageRank-algoritme een autoriteitswaarde toe aan elke webpagina op basis van de kwantiteit en kwaliteit van de inkomende links.

Een eenvoudig linknetwerk verkennen
PageRank is een iteratief algoritme. Dit betekent dat de gegevens worden berekend, in zichzelf worden teruggevoerd en vervolgens door vele iteraties moeten worden herhaald voordat ze stabiliseren.

Dit komt omdat de relatieve autoriteit van alle pagina’s in een bepaald netwerk van elkaar afhankelijk is. Stel je bijvoorbeeld een netwerk van 4 pagina’s voor.

  • Pagina A linkt naar pagina B en pagina C en heeft een backlink van pagina B
  • Pagina B linkt naar pagina A en pagina D en heeft backlinks van pagina A en pagina C
  • Pagina C linkt naar pagina B en pagina D en heeft een backlink vanaf pagina A
  • Pagina D linkt niet uit maar heeft backlinks van pagina B en pagina C
  • Om de autoriteit te berekenen die is doorgegeven aan pagina D, moeten we eerst de autoriteit van pagina B en pagina C kennen. Maar de autoriteit van pagina B is afhankelijk van pagina A en pagina C, en de autoriteit van pagina A zelf is afhankelijk van Pagina B.

U kunt zien hoe zelfs een eenvoudig netwerk snel complex kan worden. Alleen door de berekeningen keer op keer te doorlopen, presenteert de oplossing zich. De wiskunde is niet zo ingewikkeld, maar de omvang van de dataset (de biljoenen links over het hele internet) en de hoeveelheid rekenwerk die nodig is, maken het een enorme taak.

Wat is domeinautoriteit?

Domeinautoriteit beschrijft het mininetwerk van URL’s en links dat op uw eigen site bestaat. Net als bij backlinks van externe sites, geven interne links binnen uw eigen site ook autoriteit door van de ene URL naar de andere.

Het is logisch dat links van websites van grote merken meer domeinautoriteit hebben dan links van kleine lokale bedrijven. Een link vanaf een pagina op CNN is bijvoorbeeld waardevol omdat CNN een gezaghebbende website is. Minder bekende websites hebben minder autoriteit.

Als uw startpagina backlinks krijgt van een lokale nieuwswebsite, verhoogt dit de autoriteit van uw startpagina. Maar aangezien het ook naar andere pagina’s op uw site linkt, wordt een deel van deze autoriteit verspreid naar de pagina’s waarnaar vanaf uw startpagina wordt verwezen. Met deze autoriteitsboost wordt de autoriteit ook gedeeld onder de pagina’s waarnaar ze linken. Dus inkomende backlinks van externe sites sijpelen uiteindelijk door de interne linkarchitectuur over uw hele site. Hoe dichter bij de top van de keten, om zo te zeggen, hoe meer linkautoriteit ze krijgen.

Zo kunnen grote merken de markt domineren voor bepaalde sets zoektermen. De kracht van hun domein en slimme interne linkpraktijken kunnen ertoe leiden dat zelfs gloednieuwe pagina’s goed scoren.

Kwantiteit en kwaliteit: als het om backlinks gaat, zijn beide van belang
Hoewel het nauwkeurig berekenen van de exacte waarde van linkautoriteit een zeer ondoorzichtige en complexe taak is, biedt het kennen van hoe PageRank werkt enkele basisvuistregels.

Je wilt zoveel mogelijk backlinks aantrekken.

  • Het is beter om backlinks te krijgen van gezaghebbende websites.
  • U kunt uw intuïtie gebruiken om te bepalen of een website er gezaghebbend uitziet.
  • Het aantrekken van meer backlinks zal een positief effect hebben op uw gehele website.
  • Kortom, je wilt zowel kwaliteit als kwantiteit als het om backlinks gaat.

Voordelen van backlinks

  • Het bouwen van backlinks is een essentieel onderdeel van SEO, omdat zoekmachines ze gebruiken om de autoriteit en relevantie van een pagina te bepalen. Zoekmachines bepalen hoe belangrijk een pagina is door het gebruik van backlinks. Niet alle backlinks zijn echter even waardevol. Zoekmachines evalueren backlinks op basis van de kwaliteit van de website die de links geeft in plaats van het aantal backlinks dat uw website heeft.
  • Backlinks kunnen uw rankings verbeteren omdat ze waarde tonen. Uiteindelijk, hoe meer backlinks van hoge kwaliteit u heeft, hoe hoger uw pagina’s kunnen scoren in zoekmachines. Bovendien helpen ze uw merk online te ontdekken. Wanneer populaire sites teruglinken naar uw website, kunt u meer verwijzingsverkeer krijgen van mensen die al geïnteresseerd zijn in de onderwerpen die u bespreekt. Hierdoor kunnen meer potentiële klanten de marketingtrechter betreden .

Hoe backlinks te evalueren op relevantie

Weet dat u het antwoord weet op “wat zijn backlinks?”, laten we eens kijken hoe zoekmachines backlinks beoordelen op relevantie. De andere belangrijke factor als het gaat om backlinks is relevantie. Naast het berekenen van de autoriteit van een backlink naar uw website, kijkt Google ook naar de relevantie van de link: komt het onderwerp van de link, pagina-inhoud of website overeen met het onderwerp van het linkdoel?

Stel je bijvoorbeeld voor dat je een website hebt die muziekapparatuur verkoopt, en je hebt een webpagina waarop plectrums worden verkocht waarnaar wordt gelinkt vanaf 3 verschillende websites:

Koppeling 1

  • De website is erg populair in de muziekindustrie.
  • De webpagina met de link gaat over gitaren.
  • De ankertekst die in de link wordt gebruikt, is ‘Lees hier meer’.
  • In dit geval geeft de ankertekst geen relevantiesignalen door, maar de webpagina en de website wel, waardoor dit een relevante link is.

Koppeling 2

  • De website is erg populair in de auto-industrie.
  • De webpagina met de link naar jou gaat over tanken.
  • De ankertekst die in de link wordt gebruikt, is ‘Benzine versus diesel’.
  • Voor Link 2 zijn er geen relevante signalen. In feite lijkt de link zo irrelevant dat Google er misschien helemaal geen waarde aan hecht, ondanks dat het van een gezaghebbende website komt.

Koppeling 3

  • De website is niet erg populair in de gitaarindustrie.
  • De webpagina met de link naar jou gaat over plectrums.
  • De ankertekst die in de link wordt gebruikt, is ‘Beste plectrums’.
  • In het voorbeeld van Link 3 zijn de website, webpagina en ankertekst allemaal relevant. Ondanks dat het op een minder gezaghebbende website staat, is dit een waardevolle link omdat het duidelijke relevantiesignalen doorgeeft.

U kunt backlinks uit veel verschillende bronnen krijgen. Sommige zijn afkomstig van ogenschijnlijk irrelevante websites, en over het algemeen helpen of kwetsen deze u niet. De links die u het meest zullen helpen, zijn zeer relevant, omdat dit een veel duidelijker signaal geeft aan Google dat uw site goed past bij een bepaald onderwerp.

Hoe backlinks te krijgen

Als je eenmaal hebt gedaan wat je kunt voor optimalisatie op de pagina, is het bouwen van backlinks naar je site het meest waardevolle wat je kunt doen om je rankings te verbeteren.

Helaas is het een van de moeilijkste taken in SEO. Om een ​​link te krijgen, moet u iemand anders ervan overtuigen dat ze een webpagina op hun site kunnen verbeteren door naar een webpagina op uw site te linken.

Het is niet aan te raden om willekeurige mensen een e-mail te sturen en hen te vragen naar jou te linken. In plaats daarvan zijn er meer professionele best practices om backlinks naar uw site te krijgen.

Verwijzingen verzamelen

Linkbuilding is het proces van het actief verkrijgen van backlinks. Het is een nichespecialiteit van SEO die veel oefening vergt.

Wanneer u echter aan de slag gaat, is het voldoende om de waarde van links te begrijpen en activiteiten te ondernemen die het potentieel hebben om backlinks te genereren. Het linken naar andere webpagina’s is immers een fundamenteel onderdeel van wat het web maakt tot wat het is.

De grotere zorg is het omgekeerde: als u zich niet bezighoudt met activiteiten die backlinks kunnen genereren, geeft u uzelf een zeer kleine kans om uw positie in de zoekresultaten te verbeteren.

Linkbuilding is een proces dat wat vallen en opstaan ​​vereist.

Ideeën voor het genereren van Wat zijn backlinks voor SEO

In wezen gebeurt het genereren van Wat zijn backlinks voor SEO op twee manieren.

Iemand heeft uw inhoud gevonden en heeft besloten naar u te linken.
U plaatst uw inhoud voor iemand en zij kiezen ervoor om naar u te linken.
Het genereren van links werkt op dezelfde manier als het genereren van leads ; u moet mensen bereiken met uw inhoud. Er zijn veel verschillende benaderingen die u kunt gebruiken om dit te doen. Wat uiteindelijk het meest effectief is, hangt af van het type inhoud op uw website, de mensen en bedrijven die mogelijk naar u linken en hoe u ervoor kunt zorgen dat ze naar uw site kijken.

Hier zijn een paar entiteiten die u kunnen helpen meer backlinks te krijgen:

  • Leveranciers en detailhandelaren. Als u al een bestaande zakelijke relatie heeft met andere vestigingen, moedig hen dan aan om u op hun website te vermelden. Misschien hebben ze al een sectie met vermeldingen. Zorg ervoor dat uw site daarin is opgenomen.
    partnerschappen. Wederzijds voordelige zakelijke partnerschappen hebben al veel voordelen, maar er is geen reden waarom u een bestaande relatie niet kunt gebruiken om uw bedrijf sterker in de schijnwerpers te zetten. U kunt uw partner bepaalde inhoud aanbieden om op hun website op te nemen, of een aantal co-promotionele activiteiten ondernemen, zoals een webinar. Dit heeft als bijkomend voordeel dat u openlijk wordt blootgesteld aan hun publiek.
  • Lokale gemeenschap. Je lokale gemeenschap steunen is een geweldige manier om iets terug te doen en tegelijkertijd een positief verhaal over je bedrijf te vertellen. Als je nog niet bent aangesloten bij de lokale gemeenschap, kijk dan hoe je kunt meedoen. Dit kan het sponsoren van evenementen, het organiseren van lokale bijeenkomsten of vrijwilligerswerk op lokale scholen of universiteiten zijn.
  • Getuigenissen. Als u een tevreden gebruiker bent van producten en diensten online, kunnen ze een casestudy of testimonial publiceren als u een overtuigend succesverhaal kunt vertellen. Als je de juiste persoon kunt vinden om het te vragen, is het vrij eenvoudig te verkopen. Deze inhoud is superhandig voor marketeers die hun producten willen verkopen, en als je er een link uit haalt, is dat een win-winsituatie.
  • Goede doelen. Liefdadigheidswerk kan veel goodwill genereren en liefdadigheidsinstellingen zetten vaak graag bedrijven in de schijnwerpers die hen steunen. Hoewel het helpen van liefdadigheidsinstellingen puur voor linkbuilding-doeleinden moreel twijfelachtig is, is er geen reden waarom u niet kunt proberen het rendement op liefdadigheidswerk dat u of uw werknemers al doen, te maximaliseren.
  • Niche-bloggers. In veel branches zijn er gepassioneerde bloggers die constant content produceren voor hun eigen publiek. Het onderhouden van relaties met deze bloggers is een uitstekende manier om jezelf online een stap voorwaarts te geven. Ze hebben al een betrokken publiek dat hun inhoud leuk vindt, en als uw product of dienst goed bij hun publiek past, kan samenwerking een aantal voordelen opleveren. Bied aan om een ​​artikel te schrijven, stuur ze voorbeelden, doe een interview of betaal ze om als gastauteur op uw site te schrijven.
  • Druk op. Hoewel het moeilijk kan zijn om pers te krijgen, biedt het potentieel omdat journalisten altijd op zoek zijn naar verhalen. Als u een boeiend verhaal heeft over uw bedrijf of uw producten, kan het hen intrigeren om het te horen. De pers heeft ook het potentieel om het bereik van uw verhaal te vergroten, aangezien andere nieuwsuitzendingen verhalen oppikken en opnieuw publiceren voor hun publiek. Het leren van essentiële PR-basisprincipes kan je helpen bij het pitchen voor de pers en begrijpen wat in aanmerking komt als een goed verhaal
    Met al deze ideeën zou je nooit iemand moeten pitchen die hen vraagt ​​om naar jou te linken. De link is een natuurlijk bijproduct van de vermelding of functie. Het idee is dat u deelneemt aan activiteiten waarbij backlinks een mogelijke uitkomst zijn. De beste ideeën zijn ideeën die zakelijke waarde bieden, zelfs als u de backlink niet krijgt.

Veel Gestelde Vragen

Wat is een voorbeeld van een backlink?
Een backlink is wanneer een website naar een andere linkt met een ankertekst. Een voorbeeld van een backlink is elk artikel dat u vindt dat naar een andere bron of website linkt. U kunt overal op internet voorbeelden van website-backlinks vinden, vooral op populaire blogsites die teruglinken naar relevante inhoud.

Hoe verbeteren backlinks SEO?
Backlinks bieden betere website-SEO omdat ze de autoriteit van uw website vergroten en u kunnen helpen hoger te scoren voor doelzoekwoorden op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s). Hoewel je moet proberen om zoveel mogelijk Wat zijn backlinks voor SEO te krijgen, is de kwaliteit van de website die naar jou teruglinkt natuurlijk belangrijker dan het aantal backlinks dat je hebt.

Hoe krijg ik backlinks van sites met een hoge autoriteit?

De beste manier om Wat zijn backlinks voor SEO van sites met een hoge autoriteit te krijgen, is door inhoud van hoge kwaliteit te schrijven. Websites met een hoge autoriteit vermelden meestal hun bronnen, dus als u originele en verhelderende inhoud kunt produceren in de vorm van blogs, infographics en video’s, is de kans groter dat publicaties naar u linken. U kunt ook in uw eigen inhoud naar deze bronnen linken om de zichtbaarheid te vergroten.

Het belang van linkbuilding

De hoekstenen van SEO zijn zoekwoordonderzoek , on-page optimalisatie en het verwerven van backlinks. Het ene doen zonder het andere zal uw resultaten belemmeren. Maar onder deze is het verwerven van Wat zijn backlinks voor SEO waarschijnlijk het belangrijkste. Links zijn niet alleen goed voor SEO. Ze kunnen ook goed zijn voor het creëren van bewustzijn en het genereren van verkeer. Linkbuilding zou een belangrijk onderdeel moeten zijn van uw SEO-strategie.

Het alles-in-één marketingplatform van Mailchimp kan u helpen meer Wat zijn backlinks voor SEO te verdienen door u de tools te bieden om e-mails van topkwaliteit te maken. Met professionele e-mailontwerpen binnen handbereik, kunt u de aandacht van ontvangers trekken en uw merk introduceren tijdens het linkbuildingproces.